Persbericht De Nederlandse Carrièredagen 2014

'Blijf altijd de baas over je eigen carrière en leer tot aan je pensioen door', dat is het carrière-advies dat bezoekers van De Nederlandse Carrièredagen vanmorgen van Sybrand van Haersma Buma meekregen. In de Jaarbeurs Utrecht gaf de CDA fractievoorzitter het startsein voor dit grootse tweedaagse carrière-evenement.

Met 9.000 bezoekers werd de beurs het startpunt van veelbelovende carrières. Veel bezoekers zagen de beurs als uitgelezen kans om zich buiten het cv en brief om te presenteren aan ruim 100 potentiële werkgevers.

Beacontechnologie

Het vinden van de juiste stands en vacatures is door een samenwerking met de organisatie BeaconLab dit jaar makkelijker dan ooit. Bezoekers kunnen dankzij bluetooth-apparaatjes (‘beacons’) persoonlijke en relevante informatie zoals vacatures en bedrijfsinformatie op hun smartphone ontvangen wanneer zij binnen een bepaalde afstand van een stand zijn. De Nederlandse Carrièredagen is het eerste grote publieksevenement in Nederland dat beacontechnologie gebruikt.

Over de organisatie

De Nederlandse Carrièredagen zijn een initiatief van de Memory Group en wordt dit jaar voor de 7e keer op rij georganiseerd. De Nederlandse Carrièredagen zijn bedoeld voor studenten, starters en young professionals die vrijblijvend in contact willen komen met de beste werkgevers van Nederland en zich willen oriënteren op hun carrièremogelijkheden. Op de beursvloer kunnen bezoekers bedrijven ontmoeten. Daarnaast zijn er 60 workshops te volgen en kunnen bezoekers bedrijfspresentaties bijwonen.

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van aankomende carrièrebeurzen.

Inschrijven ›

Mediapartners